Incidenthantering
iFACTS stödjer många olika typer av incidentrapportering och hantering. T ex IT-incidenter, olyckor, tillbud, sårbarheter, personskada, inbrott m.fl..
Vanliga arbetssteg vid hantering av en incident är: rapportering, kategorisering, geografisk analys, gps och kartor, konsekvens, eskalering, kostnadsberäkning, rapportering tillsynsmyndighet, skadereglering.
Incidenthantering med konnektivitetsbehovet i åtanke
Incidentrapportering är ofta en nyckelkomponent inom flera ledande lagstiftningar, förordningar och standards. T ex GDPR, ISO 27000, NIS-direktivet kräver samtliga incidentrapportering.
Konnektivitet är en viktig aspekt av incidenthantering. Konnektivitet till andra organisationsdelar, tredjepart, operationella processer och tillgångar, andra incidenter och risker. Rapport- och dashboardverktygen underlättar visualisering och rapportering av incidenter.
iFACTS mjukvara är designad att stödja alla dessa olika typer av incidenthantering och konnektivitetsbehov. Funktionaliteten i mjukvaran är moduluppbyggd och kan kopplas till alla typer av objekt.
För mer information och möjlighet att boka in en demo, klicka här.